2 Februari - lite tankar!

hmm tiden går snabbt men ändå långsamt. men just nu ligger alla mina tankar på mitt lilla barn i magen. försöker att tänka på annat och hitta på saker för tiden ska gå snabbare. men e ganska trött på alla frågor, KÄNNER DU NÅGOT?? hur många gånger har man inte hört den frågan.. hmm men samtidigt tycker jag det e skoj att folk bryr sig så vet inte vad jag vill att folk ska göra.. jag har varit så lugnt för denna förlosningen hela tiden men det e jag inte längre. jag vill inte behöva ta kejsarsnitt och desto mer man går över tiden desto större risk e det att dom behöver göra det. en sak om jag hade varit inne på förlossningen och barnet fått dåligt med syre ect så därför måste dm göra kejsarsnitt, det hade varit ok för då hade jag inte hunnit tänka.. jag tror jag vet aldeles för lite om det men jag hatar sjukhus och då blir det som ett sjukhus.. kan dom söva så man sover om man gör kejsarsnitt? eller måste man ta ryggbedövning? men tur jag bara gått över tiden 9dagar så den har 5 dagar kvar på sig innan det blir större risk för kjejsarsnitt men just nu känns det hopplöst. kommer inte komma ut av sig själv. tydligen älskar den inte mamma o pappa lika mycket som vi älskar den.
jag hatar oron, flera grr varje dag måste man känna så den rör sig och titta eftervarje gång man kissar så inget blod ect, det e ett heltids projekt att försöka intala sig själv att den mår bra. jag e livrädd att vi ska missta den nu, alla tankar för missfallet har kommit tillbaka, skit jobbigt. jag önskar att dom bara kunde sätta igång det nu så jag slipper oroa mig. hela denna graviliteten har varit oro för att mista det och nu pallar jag inte längre för nu e orn ännu högre. nu e det inte bara bebisen man ska tänka på utan moderkakan som kan bli gamal, tänk så e där inte tillräkligt med fostervatten och varje gång jag sitter ner så tror jag att jag kväver bebisen eller rör så den bryter nacken för den ligger så långt ner.. hmm ja mycket tankar som går i mitt huvud just nu.. 
och ni som läser detta och tycker jag e löjlig behöver aldrig mer höra av sig till mig. 

du finns i våra tankar och hjärta,
vi älskar dig och hoppas du ska hjälpa din storebror att komma ut hel o frisk, 
en del av dig kommer att finnas i honom,
vi kommer aldrig glömma dig,
"tårar"





shit vad detta blev känsligt, va inte meningen skönt att skriva av sig lite.. 

jimmie ska komma hem kl 12 idag så ska han följa med mig till barnmorskan för jag behöver stöd nu så tur jag har honom ..... älskar dig..... så hoppas vi hon kan få igång det..

kramar

Kommentarer
Postat av: Zandra

Man kan bli sövd helt OM det skulle bli kjesarsnitt!! Jag förstår verkligen vad du går igenom med all denna övertid.. Riktigt jobbigt..!!

Du finns i mina tankar..!

Hoppas den lille vill titta ut snart!!

Hoppas det går bra hos Bm..!

KRam på dif!

2010-02-02 @ 10:33:27
URL: http://mylovetomyfamily.blogg.se/
Postat av: tess

Jag förstår exakt vad du går igenom! Tänker på dig varje dag och håller mina tummar att just denna dagen ska vara den dagen bebisen ska komma.



KLart man är orolig, men så länge du känner något så är det ingen fara. Bebisens rörelser blir mindre var dag, vilar upp sig till förlossningen.

Inget som är farligt, du kan sldrig skada barnen!



Hoppas detta uppmuntra dig lite!

Hoppas svepningen funka... =)

2010-02-02 @ 16:01:04
URL: http://hannasmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så som du upplever det nu gjorde har jag gjort båda mina graviditeter :)

Men allt har gått bra och man oroar sig mycket i onödan men så tänker man inte förrän efteråt.



Angående sövning så går det om man ska snittas. Det är absolut inte alla som vill vara vakna. Man hamnar på uppvaket vad jag vet.

Jag fick sövas när min moderkaka skulle tas ut och det gick smidigt och lätt, var inte alls otäckt som jag trott det skulle vara.

2010-02-03 @ 18:39:37
Postat av: Jenny

Jag förstår oron! Jag var oxå jätte nojig båda gångerna. Man tänker så mycket under graviditeten och vilka mardrömmar jag drömde när jag var på smällen. Värsta skräckfilmerna.

Det är ju någon mening med de där 9 månaderna (eller 7 som jag gick med William ;))en förberedelse för vad som komma skall.

Jag hoppas svepningen hjälper o att ert underverk snart är här. Tänker på er. Kram

2010-02-03 @ 19:46:46
URL: http://kaffesugenscrappare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0